Hoe datavisualisatie gedrag verandert

Hoe datavisualisatie gedrag verandert

In dit vierde en laatste deel van de serie ‘Waarom visualiseren we data?’ richten we onze pijlen op het laatste doel: overtuigen. Lees ook het eerste deel over de drie principes van datavisualisatie, het tweede deel over de kracht van de visuele eerste indruk en het derde deel over hoe datavisualisatie je helpt om data te begrijpen.

Van data naar informatie: hoe datavisualisatie je helpt begrijpen

Van data naar informatie: hoe datavisualisatie je helpt begrijpen

In dit derde deel van de serie ‘Waarom visualiseren we data’ zoomen we in op het tweede principe: de rol en het belang van datavisualisatie in de vertaalslag van data naar informatie. Lees ook het eerste deel over de drie principes van datavisualisatie, en het tweede deel over de kracht van de visuele eerste indruk.

Een nieuw begin

Screenshots van een dashboard en een digital report.
Iets meer dan 3 jaar geleden (waar blijft de tijd…) zijn we gestart als drie zelfstandige professionals onder dezelfde blauwe vlag. Ieder met zijn eigen kwaliteiten en netwerk, allen opererend in het digitale vakgebied, in de hoop een sterk geheel te vormen en gezamenlijk mooie opdrachten te kunnen doen. Gaandeweg kwamen we er achter dat […]