Wij zijn Blue Side.

Rapporteren over de staat van je organisatie of het resultaat van je project is de meest vanzelfsprekende zaak van de wereld. Met de opmars van digitale communicatiemiddelen enerzijds, en (big) data anderzijds is er een hele nieuwe wereld aan rapportagemogelijkheden ontstaan. Toch worstelen veel organisaties met het gebruik van deze mogelijkheden. Data wordt niet op de juiste, of meest efficiënte manier ingezet als informatiebron, en rapportages worden gemaakt zonder oog voor de ontvanger. Bovendien kost dat vaak tegenvallende eindproduct ook nog eens erg veel tijd om te maken.

Wij geloven dat dat beter kan. De kunst: met je data en informatie op de juiste manier een visueel verhaal vertellen, zodat de ontvanger daadwerkelijk ervaart wat de boodschap is. Daarom maken wij van de data- en informatiechaos binnen organisaties gestructureerde, mensgerichte dashboards en rapportages. Zo stellen we organisaties en teams in staat om hun werk beter en sneller te doen.

Onze line-up

Bas Muller
Projectleider
Marlon Peeters
Full-stack developer
Thomas Vink
Front-end developer

In juni van 2016 zag Blue Side het licht. Drie (toen nog jonge) heren met een passie voor het digitale en met een hekel aan onoprechtheid. Samen gingen we op pad om te ontdekken wat we konden bijdragen aan bedrijven en organisaties. Objectief en onafhankelijk werken aan mooie producten, met vertrouwen in ons kunnen en de ambitie om vooral oog te houden voor wat er werkelijk toe doet: fijn werken, fijn leven.

Gevestigd in de voorhoede van de alsmaar voortschrijdende digitalisering, duurde het niet lang voordat we kennismaakten met de enorme potentie van business intelligence en datavisualisatie.

Met één van onze spreekwoordelijke benen in de ontwikkelwereld en het andere in de marketing en design, zagen we van dichtbij hoe organisaties worstelden met de wens om hun datagedreven informatie succesvol te doorgronden en over te brengen op collega’s, klanten en andere stakeholders. Op dat moment wisten we het zeker: hier was Blue Side voor gemaakt!

Met deze nieuwe queeste op zak was ons doel wederom helder: samen met onze klanten ten strijde trekken tegen hun informatiechaos, op weg naar een datagedreven toekomst.

We hebben projecten gedaan voor

Logo PDENH

Een kopje koffie drinken?

We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden van onze dashboards en digitale rapportages.